Miten voimme auttaa?

Asiakaspalvelumme on tavoitettavissa monipuolisesti arkisin.

Miten voimme auttaa?

Asiakaspalvelumme on tavoitettavissa monipuolisesti arkisin.

Olemme täällä sinua varten!

Asiakaspalvelumme auttaa kaikissa asumiseen ja omistamiseen liittyvissä kysymyksissä. Palvelemme asiakkaitamme puhelimitse ja sähköpostitse arkisin ma-to klo 9-15 ja arkiaattoina/perjantaisin klo 9-14.

Asiakaspalvelumme tavoitat:

09 2500 6250

isannointi@granlund.fi

Sähköinen asiointi

Taloyhtiöillämme on käytössä Huoneistotieto.fi – taloyhtiösivut. Se toimii osakkaiden, asukkaiden, hallituksen ja isännöinnin välisenä viestintä- ja tietokanavana. Palvelu on käytettävissä sekä selainversioina että täysin uudistuneena  mobiilisovelluksena.

Taloyhtiösivuilta löytyvät kaikki asumiseen ja omistamiseen liittyvät tärkeät tiedot ja toiminnot: omat maksut, vastike – ja lainatiedot, taloyhtiön ilmoitustaulu, yhtiön tiedotteet, säännöt ja ohjeet, hallinnon ja huollon yhteystiedot sekä yleiset huoneistoremonttiohjeet ja vastuunjakotaulukko. Voit itse ylläpitää omia yhteystietojasi,  tehdä ilmoituksia ja lähettää viestiä isännöintiin.

Ota sähköinen palvelukanava käyttöön kirjautumalla osoitteeseen huoneistotieto.fi. Saat halutessasi aina ajantasaiset talotiedot myös suoraan kännykkääsi. Ensimmäisen kerran palveluun kirjaudutaan selaimella käyttäen pankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta.  Jos tarvitset apua kirjautumiseen, asiakaspalvelumme auttaa.

Kun tarvitset isännöitsijäntodistusta tai muita asiakirjoja huoneistoosi liittyen, voit tehdä tilauksen ja maksaa sen kätevästi verkkokaupassamme: Tilaa ja Ilmoita – Asiakirjatilauslomake. Maksutapoina käyvät yleisimmät luottokortit sekä verkkopankkipalvelut.

Verkkokaupassa maksetaan myös muutostyöilmoituksen käsittely ja tilataan huoneistoremontin valvonta.

Sähköisillä lomakkeilla teet kätevästi muutto-, lähtö- ja vikailmoitukset, avaintilauksen tai mittarilukemailmoituksen. Lomaketta käyttämällä kaikki ilmoituksen tai tilauksen kannalta tärkeät tiedot saadaan yhdellä kertaa oikealle henkilölle, jolloin myös asiasi käsittely nopeutuu.

Nyt voit tehdä ilmoitukset myös taloyhtiösivuilla!  Huoneistotieto.fi -palvelun kautta ilmoitusten tekeminen on vielä kätevämpää.

  • Ilmoittajan tiedot tuodaan lomakkeille automaattisesti järjestelmään kirjautumisen yhteydessä.
  • Ilmoitukset ja siihen liittyvä mahdollinen keskustelu tallentuu ilmoittajan käyttäjäprofiiliin.
  • Ilmoittaja voi seurata/saa tiedon ilmoituksen käsittelyn etenemisestä.

Toimipisteemme:

Päätoimipisteemme sijaitsee Haagassa osoitteessa Näyttelijäntie 14b A, 00400 Helsinki. Toimimme myös Itäkeskuksessa, Malmilla ja Espoossa. Lisätietoja tästä.

Asiakaskäyntejä varten toimipisteemme ovat avoinna vain ajanvarauksella maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 9-15 ja arkiaattoisin/perjantaisin klo 9-14. Otathan siis yhteyttä ja sovit käynnin ajankohdasta aina etukäteen asiakaspalvelumme kanssa viimeistään käyntiä edeltävänä päivänä. Siten tiedämme varautua käyntiisi ja asiasikin hoituu ilman turhia odotteluja.

taloyhtiön asukassivut

Taloyhtiön sähköisestä asiointikanavasta Huoneistotieto.fi:stä löytyvät kaikki asumiseen, omistamiseen ja taloyhtiöön liittyvät tärkeät tiedot ja toiminnot. Voit mm. tarkastella omia vastikemaksutietojasi, ylläpitää yhteystietojasi ja lähettää viestiä isännöintiin. Kirjaudu palveluun:

Henkilöstön yhteystiedot

Oman taloyhtiösi isännöintitiimin yhteystiedot löytyvät taloyhtiösivuilta: Huoneistotieto.fi

Näin otat taloyhtiösivut käyttöön

Jos et ole vielä ottanut käyttöösi Huoneistotieto.fi -taloyhtiösivuja, tässä ohjeet kirjautumiseen.

Huoneistotieto.fi -kirjautumisohjeet PDF

Kirjautumisohje videona


Tilaa ja ilmoita

Vastuunjako ja asuminen taloyhtiössä

Asunto-osakeyhtiössä asumisen pelisäännöistä määrätään asunto-osakeyhtiölaissa, yhtiöjärjestyksellä ja järjestyssäännöillä. Asunto-osakeyhtiölaissa on määräyksiä esimerkiksi kunnossapidosta, muutostöistä, vastikkeenmaksusta ja päätöksenteosta. Yksityiskohtaisemmin osakkaan ja taloyhtiön välistä kunnossapitovastuuta määrittelee Kiinteistöliiton laatima vastuunjakotaulukko.

Osakkaalla on laissa määrättyjä oikeuksia, vastuita ja velvollisuuksia. Osa niistä koskee myös vuokra-asukasta. Vastuiden ja velvollisuuksien laiminlyöminen voi johtaa korvausvelvollisuuteen tai huoneiston hallintaanottoon.

Usein kysyttyä

Isännöitsijäntodistus tilataan verkkokaupasta asiakirjatilaus-lomakkeella. Kiinteistönvälittäjiä pyydämme toimittamaan toimeksiantosopimuksen tilauksen yhteydessä. Todistuksen toimitusaika on noin 4-6 arkipäivää kiirevarauksella. Huoneistokohtaisen lainaosuuden voi maksaa pois erikseen sovittavana ajankohtana, yleensä kaksi kertaa vuodessa. Yhtiöjärjestys määrää lainaosuuden maksumahdollisuuden. Voit ilmoittaa/tiedustella lainan poismaksusta lähettämällä sähköpostia kirjanpitäjälle osoitteeseen isannointi.kirjanpito@granlund.fi . Lainan poismaksua varten tarvittavan lainaosuuslaskelman (81 € sis. alv 24 %) voit tilata samasta osoitteesta. Asian käsittelyä nopeuttaaksesi kirjoita jo sähköpostin aihe-kenttään taloyhtiön nimi ja huoneistotunnus. Arvion lainaosuuden määrästä voit tarkistaa myös kirjautumalla taloyhtiösi Huoneistotieto.fi – palveluun. Tieto siitä, rahastoiko taloyhtiö maksetut vastikkeet ja lainaosuudet, löytyy kyseisen vuoden tilinpäätöksestä. Voit tiedustella asiaa myös asiakaspalvelustamme. Tieto on saatavilla tilinpäätöksen valmistuttua.

Lisäavaimia voit tilata isännöitsijätoimiston asiakaspalvelusta. Muistathan, että avaimia voi tilata vain osakkeenomistaja tai hänen valtuuttamansa henkilö. Lisäksi tarvitsemme tilauksen kirjallisesti, esimerkiksi avaintilauslomakkeen kautta tai sähköpostitse.

Ota vesivuototilanteissa heti yhteyttä huoltoyhtiöön/talonmieheen, yhteystiedot löydät rappukäytävän ilmoitustaululta. Huoltoyhtiö/talonmies tulee tarkastamaan tilanteen ja tilaa tarvittaessa paikalle putkimiehen. Näin vahinko saadaan minimoitua, pienikin vuoto voi aiheuttaa suuria kustannuksia pitkittyessään. Ilmoita asiasta myös isännöitsijälle.

Mikäli hissi ei toimi, informoi huoltoyhtiötä/talonmiestä asiasta. Mikäli olet jäänyt hissiin, soita suoraan hissihuoltoon, jonka numeron löydät hissikorista.

Ota aina ensin yhteyttä suoraan operaattoriin, joka osaa tehdä tarkentavia kysymyksiä tai teknisiä tarkistuksia vian paikallistamiseksi. Operaattorit eivät yleensä ota vastaan isännöitsijätoimiston asukkaan puolesta tekemiä vikailmoituksia.

Jos ongelma ei selviä, ota yhteys isännöitsijätoimiston asiakaspalveluun.