Granlund Isännöinti perustettiin keväällä 2020, mutta konseptin juuret ovat kaukana. Johtaessani Isännöintiliittoa, huomasin monia rakenteellisia ongelmia taloyhtiöiden toiminnassa. Yksi merkittävimmistä oli isännöinnin rooli kiinteistön kokonaisuuden johtamisessa. Punaisen langan sijaan sammutimme tulipaloja ja riitelimme yhtiökokouksissa yksittäisistä asioista. Roolimme oli kaukana kiinteistöjen arvopohjaisesta johtamisesta. Taloyhtiöiden rahoja poltettiin näissä tulipaloissa huikeat summat. Ja poltetaan edelleen.
Lähestyimme ongelmaa vuosina 2011-12 yhdessä muiden alan toimijoiden kanssa. Rakensimme kehitystiimin Ympäristöministeriön, Kiinteistöliiton ja RAKLIn kanssa, jonka tuloksena syntyivät taloyhtiön mallistrategiat. Valitettavan vähän on asiassa tapahtunut sen jälkeen, mutta malli on yleisesti hyväksytty.
Tavoitteena on huolehtia taloyhtiöiden kiinteistöomaisuudesta
Granlund Isännöinti perustuu tälle ajatukselle. Asetamme jokaiselle asiakkaallemme omaisuudenhoidon tavoitetilan ja rakennamme palvelumme tämän kokonaisuuden ympärille. Tavoitteenamme on huolehtia taloyhtiöiden kiinteistöomaisuudesta entistä paremmin ja tarjota siihen hyvät työkalut. Uskomme, että yhdistämällä vahva asiantuntijaosaaminen isännöintiin, tämä onnistuu.
Kokonaisuus lähtökohdaksi
Jo pitkään isännöintiyrityksillä on ollut teknistä isännöintiä, jota asiakkaat ovat peruspalvelun lisäksi ostaneet. Me katsomme kokonaisuutta vielä tästä laajemmin. Haluamme tarjota taloyhtiöille mahdollisuuden hallita kiinteistönsä elinkaarta. Kiinteistöjen johtamisjärjestelmä Granlund Manager tarjoaa tähän mahdollisuudet ja tuo ammattimaisen kiinteistönpidon myös taloyhtiöille. Granlund Managerin avulla pystymme huolehtimaan, että taloyhtiön korjaustoimet tehdään ajallaan ja omaisuuden arvo kehittyy suunnitelmallisesti.
Ylläpito auttaa tekemään korjaustoimet ajallaan
Granlund Isännöinti on täysin uudenlainen toimija isännöintikentässä yhdistäessään asiantuntijapalvelut isännöintiin. Me kuitenkin uskomme, että tämä on mahdollisuus viedä taloyhtiöiden omaisuudenhallintaa ammattimaisempaan suuntaan. Näin voimme tarjota asiakkaille ratkaisuja ja asiantuntemusta, näkemystä kokonaisuudesta. Arvojemme mukaisesti tavoitteena on aina erinomainen asiakaskokemus ja asiakashyöty. Pyrimme tähän avoimesti ja koko Granlundin osaamisen voimalla.